Acte necesare pentru înregistrarea la Fisc a contractelor de închiriere
Pentru înregistrarea contractelor de închiriere se vor depune următoarele documente:
1. Contractul de închiriere în 3 exemplare (fiecare exemplar va fi semnat atât de locator cât şi de locatar)
2. O copie a actului de proprietate (va trebui să aveţi şi originalul la dvs.)
3. Copia actului de identitate atât al locatorului cât şi al locatarului (în situaţia în care locatarul este persoană juridică, este necesară o copie a certificatului de înregistrare)
4 Copie NIF (număr de identificare fiscală) şi procură reprezentant, precum şi o copie a actului de identitate al reprezentantului fiscal (doar pentru contribuabilii care nu au domiciliu fiscal în România)
5. Acordul scris al asociaţiei de proprietari (doar în situaţia în care locatarul este persoană juridică sau persoana fizică autorizată, iar închirierea se face în scopul desfaşurării activităţii sau pentru stabilirea sediului social)
Înregistrarea contractelor de închiriere se face la organul fiscal de domiciliu (pentru persoanele fizice rezidente în România) prin completarea şi depunerea în dublu exemplar al formularului 220.
Pentru persoanele fizice nerezidente, înregistrarea se face la administraţia financiară pe raza căreia se află sursa de venit (bunul închiriat)